Skaidras naudas automatizācijas risinājumi sniedz vairāk iespēju degvielas mazumtirgotājiem

Degvielas uzpildes staciju nepieciešamība pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem ir kļuvusi par realitāti. Peļņas uzcenojuma samazināšana un pieaugošā konkurence par nekustamo īpašumu visā pasaulē rāda, ka degvielas uzpildes stacijas nevar izdzīvot, nodrošinot patērētāju ar degvielu vien. Tāpēc nav skaidrs, vai pieprasījums pēc degvielas atgūs pirms pandēmijas līmeni.

“Dramatiskās pārmaiņas, kas piedzīvotas 2020. gadā, būtiski mainoties ikdienas dzīvei, ir devušas degvielas mazumtirgotājiem priekšstatu par enerģijas pārejas iespējamo ietekmi nākamajos gados.”

McKinsey & Company: Degvielas mazumtirdzniecība jaunās mobilitātes laikmetā 2021

Jaunā situācija prasa jaunus risinājumus

Profesionālo pienākumu veikšana attālināti nu jau ir ikdiena teju visās nozarēs. Šajā ekonimiski sarežģītajā laikā, kad pieaug arī globālā virzība uz oglekļa neitrālu ekonomiku, degvielas mazumtirgotājiem liek domāt veidus, kā efektīvāk saglabāt konkurētspēju. Degvielas un saistīto preču apgrozījuma kritums, pateicoties attālinātā darba iespējām ir ievērojams, jo attālinātais darbs vairs nepieprasa pārvietošanos ar automašīnu ar punkta A uz punktu B. Tas nozīmē “uz klientu orientētu” pāreju un stratēģisku partnerību veidošanu, lai nodrošinātu jaunus produktus un pakalpojumus.

Piemēram, Lielbritānijas enerģētikas uzņēmums “British Petroleum” (BP) jau ir paziņojis, ka Apvienotajā Karalistē un Īrijā 50% klientu tagad degvielas uzpildes stacijās iegriežas pēc pārtikas, nevis degvielas.  

Skaidras naudas pakalpojumi uzpildes stacijās

Labās ziņas – degvielas mazumtirgotāju stacijas ir lieliski piemērotas, lai piesaistītu klientus ne tikai degvielas iegādei. Ja patērētājam ir iespēja vienā vietā  izpildīt vairākus uzdevumus, šis galamērķis kļūst pievilcīgāks – ērti un ātri! Šādi pakalpojumi kļūst aizvien populārāki – jau sakārtota pārtikas groza saņemšana, braucot mājās darba dienas beigās, sūtījumu saņemšana no paku stacijām, pakomātiem, tāpat – kafijas pasūtīšana, maltītes ieturēšana, vai skaidras naudas izņemšana, kamēr notiek klienta elektroauto uzlāde.

Pirms vairākiem gadiem “Shell” Vācijā aizsāka sadarbību ar “Postbank”, lai sniegtu bankas pakalpojumus klientiem 1300 degvielas uzpildes stacijās. “Shell” joprojām izmanto skaidras naudas apstrādes iekārtu aiz kases, nevis ierasto bankomātu, kas ir ienesīgāks, un klienti ērti var izmantot naudas izņemšanas, iemaksas un maiņas pakalpojumus turpat kasē.  

Hansab mazumtirdzniecības projektu vadītāja Laura Luca uzskata, ka skaidras naudas automatizācijas risinājumu ieviešana degvielas uzspildes stacijās spēj dot lielu pienesumu un iespējas attīstīt uzņēmumu stratēģiju jaunā līmenī. “Ik gadu, Eiropā,  bankomātu skaits tiek samazināts vidēji par 3%, līdz ar to, tā ir iespēja attīstīt šo pakalpojumu citās biznesa vidēs, kā piemēra, degvielas uzpildes stacijās. Īpaši esošajos, COVID pandēmijas apstākļos, daļai cilvēku nebija pieejas pie bankomātiem, kas atrodas tirdzniecības centros. Piedāvājot bankomātu pakalpojumu DUS kasē, naudas pieejamība būtu iespējama 24/7 365 dienas gadā. Tas radītu pozitīvu pievienoto vērtību gan patērētājam, gan pārdevējam, palielinot apgrozījumu un piesaistot jaunus klientus. “

Servisam jābūt līmenī

Tomēr šiem papildus pakalpojumiem nepieciešami papildus resursi. Lai klients gūtu labu pieredzi, servisam jābūt nevainojamam – garas rindas un pārslogoti darbinieki, kas nevar nodrošināt pakalpojumu, radīs vilšanos un klients atgriezties nevēlēsies.

Risinājums ir skaidras naudas apstrādes automatizācijas tehnoloģijas ieviešana, kas palīdzēs degvielas mazumtirgotājiem kā neatkarīgās degvielas uzpildes stacijās, tā lielākās DUS ķēdēs, veiksmīgi tikt galā ar šo izaicinājumu un ļaus darbiniekiem koncentrēties uz klientu apkalpošanu. Laura Luca uzskata, ka skaidras naudas apstrādes automatizācija radīs pozitīvu klientu pieredzi, atvieglos darbu degvielas uzpildes stacijas personālam un uzlabos degvielas mazumtirdzniecības stacijas darbības efektivitāti.

  • KLIENTS

Patērētājam jādod iespēja maksāt skaidrā naudā, ja tāda ir viņa izvēle. Skaidras naudas automatizācijas iekārtas var izvietot tradicionālajās kases maksāšanas stacijās. Tas novērš maksājumu neatbilstības, jo klients maksā skaidrā naudā un atlikumu saņem no ierīces. Kā papildus iespēja ir izvietot pašapkalpošanās kases vai kioskus, kas ļauj klientam neatkarīgi no tā, kā viņš izvēlas norēķināties par precēm un pakalpojumiem, samazināt apkalpošanas laiku un rindas.

  • PERSONĀLS

Darbiniekiem vairs nebūs manuāli jāapstrādā vai jāskaita nauda, un tas ietaupīs tik vērtīgo laiku. Darbības, kas iepriekš veiktas ar personāla palīdzību, paveic iekārta –  ikdienas maiņas naudas sagatavošana, maiņas naudas pārvaldība, inkasācija un saskaņošana dienas beigās. Tāpat skaidras naudas apstrādes iekārtu ieviešana būtiski samazinās stresu darba vietā un pozitīvi ietekmēs mijiedarbību ar klientiem.

  • DROŠĪBA

Uzņēmējdarbības efektivitāti iespējams uzlabot, padarot skaidrās naudas pārvaldību drošāku ne tikai veikalos un birojā. Liela priekšrocība ir skaidrās naudas skaitīšanas kļūdu novēršana un viltotu banknošu un monētu atklāšana.

 

Vairāk informācijas par skaidras naudas apstrādes risinājumiem.

 

Lai uzzinātu vairāk par to, kā Hansab piedāvātie risinājumi spētu uzlabot degvielas mazumtirdzniecības stratēģiju, sazinieties ar :

 

Laura Luca

Mazumtirdzniecības risinājumu grupas vadītāja

+371 20208707

laura.luca@hansab.lv

 

 

Atpakaļ