Mobilā piekļuve birojos, dzīvojamās ēkās un būvlaukumos.

Ērta piekļuve sapulču telpām, brīva un ērta piegāžu nodrošināšana, viegla un saprotama piekļuve, tie ir tikai daži no ieguvumiem, kurus varam uzskaitīt, ja runājam par mobilo piekļuves sistēmu.

Mobilās piekļuves kontrole aizstāj RFID kartes un darbinieku piekļuves kartes ar datiem, kas saglabāti mobilajā tālrunī. Lai tos izmantotu, vienkārši novieto tālruni virs lasītāja.

 

 

Fizisko karšu likvidēšana padara mobilos piekļuves datus daudz pieejamākus, elastīgākus un praktiskākus.Kas nozīmē, ka ikvienam, kas ierodas objektā  vai telpā, var būt savi mobilie piekļuves dati.

Tos var izsniegt un atsaukt mākonī, tāpēc nav nepieciešama apsardzes,personāldaļas vai IT iesaiste, lai izsniegtu un pēctam savāktu fiziskās kartes. Piekļuves datus ir iespējams iestatīt tā, lai to termiņš beigtos automātiski, kā arī noteikt ierobežotu piekļuvi noteiktām ēkas daļām vai teritorijām.

 

Kā šīs priekšrocības izpaužas reālā dzīvē, un kādi ir mobilās piekļuves sistēmas iegumuvi?

Šeit ir vairāki konkrēti piemēri tam, kā mobilā piekļuves kontrole uzlabo un atvieglo biroju, dzīvokļu, kā arī būvlaukumu ikdienas dzīvi.

 

Pievilcīgāki un drošāki biroji - patīkama darbinieku un apmeklētāju pieredze

 

Trīs būtiskas lietas, kas jāņem vērā, dodot priekšroku mobilai piekļuves kontrolei :

  • RFID kartēm ir tendence “aiziet” kopā ar cilvēkiem, kuriem tās tiek izsniegtas, gan nejauši, gan ar nolūku. Mobilās piekļuves kontrole padara birojus drošākus, aizstājot fiziskās kartes ar mobilo ierīču piekļuves datiem, kurus var izdot un atsaukt mākonī, un tiem var beigties piekļuves “derīguma” termiņš pēc noteikta laika. Tas nozīmē, ka pazaudētas un nozagtas kartes vairs nav drošības risks.
  • Mobilās piekļuves kontrole var būt atslēga uz lielisku darba pieredzi (no angļu valodas Workplace Experience - WX). Accenture definē WX kā “jaunu pieeju, kas integrētā veidā apvieno tehnoloģijas, darbības, kultūru un darbinieku pieredzi”. Darba devēji mobilās piekļuves kontroli integrē savās darbavietas lietotnēs, ļaujot darbiniekiem iekļūt birojā, rezervēt un iekļūt sapulces telpās, izmantot kopētājus un printerus un pat atrast vienam otru.
  • Parastā pieeja apmeklētāju reģistrēšanai ir neērta un rada risku gan fiziskajai, gan informācijas drošībai. Izmantojot mobilo piekļuves kontroli, apmeklētāji var iepriekš reģistrēties pirms biroja apmeklējuma un saņemt piekļuves datus savos tālruņos. Viņiem nav iespēja piekļūt zonām, kurās viņiem nav jāpiekļūt, un nevar nejauši aiziet ar piekļuves karti. Iepriekšēja reģistrācija nozīmē, ka nav papīra apmeklētāju žurnālu ar sensitīvu personisko informāciju, un vestibilā nav jāgaida ilgi.

 

Mobilā piekļuves kontrole - drošs risinājums arī daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem

Mobilās piekļuves kontrole padara praktisku un pieejamu mobilo piekļuves datu izsniegšanu visiem iedzīvotājiem, ilgtermiņa viesiem, tīrīšanas un apkopes personālam un pat piegādes darbiniekiem. Tas uzlabo iedzīvotāju dzīvi vairākos veidos :

Spējot izsekot līdzi, kam un kādos laikos ir piekļuve, iedzīvotāji var justies droši, ka ēkā atrodas tikai cilvēki, kuriem jāatrodas ēkā. Ēkas darbinieki (piem. apkopēja) var iekļūt tikai savas maiņas laikā. Iedzīvotāji teritorijā var iebraukt tikai tad, kad viņu nomas līgumi ir aktīvi. Viesu piekļuves datu derīguma termiņš beidzas automātiski.

Daudzdzīvokļu ēku kompleksiem, lielākos ienākumus sniedz tieši papildus ērtības. Bet, lai šīs papildus nodrošinātās ērtības, sporta zāles, atpūtas telpas, peldbaseini un darba zonas, būtu pievilcīgas, to izmantošana ir jāierobežo tikai dzīvokļu iedzīvotājiem. Mobilā piekļuves kontrole liedz nepiederošiem cilvēkiem un iepriekšējiem iedzīvotājiem iekļūt vai izmantot piekļuves kartes, kurām ir beidzies derīguma termiņš, kā arī neļauj iedzīvotājiem koplietot kartes ar draugiem.

Uzglabājiet piegādes un pasta sūtījumus droši. Lai gan cilvēki, kas dzīvo privātmājās, papildus drošībai var pievienot durvju zvana kameras, dzīvokļu iemītniekiem šī iespēja parasti nav pieejama. Mobilās piekļuves kontrole sniedz iespēju izsniegt mobilos piekļuves datus piegādes un pasta darbiniekiem, tādā veidā ierobežojot piekļuvi telpām, kas paredzētas sūtijumu saņemšanai.

Mobilā piekļuves kontrole padara būvlaukumus drošākus

Uz kartēm balstītas piekļuves kontroles sistēmas ir ārkārtīgi populāras būvlaukumos un citās liela mēroga darbavietās, piemēram, ostās. RFID karšu aizstāšanai ar mobilo piekļuves datiem ir droša darbības pamatnosacījums.

Pirmkārt un vissvarīgāk, izmantojot mobilos piekļuves datus, tiek aizmirsts par to, ka kartes var tikt aizmirstas, nozaudētas vai pat nozagtas. Tas ir tik būtisks drošības apdraudējums, ka daži uzņēmumi mūsdienās iekasē no darbiniekiem soda naudu par pazaudētajām piekļuves kartēm, taču globāli, šāds sods neatrisina galveno problēmu.

Mobilie piekļuves dati ir arī elastīgāki un pieejamāki kā RFID kartes. Lielajos būvniecības projektos un objektos, lielākoties tiek iesaistīti vairāki desmiti, citreiz pat simti iesaistītās puses – piegādātāji, darba ņēmēji, objektu apsekotāji utt., kuriem ir nepieciešama vienreizēja vai ierobežota piekļuve teritorijai. Ar RFID kartēm, šis process ir sarežģitāks un viennozmīgi nedrosāks, īpaši tad, ja šīs kartes ir jāizsniedz vairākām personām vienlaicīgi un tās pēctam ir jāsavāc atpakaļ.

Agrāk tas nozīmēja, ka projektu vadītājiem bija jāizvēlas starp dārgu piekļuves karšu izsniegšanu. Šajā procesā tiek iesaistītas vairākas personas, un, ne vienmēr ir iespējams gludi un paredzamā laikā šīs izsniegtās kartes saņemt atpakaļ. (Tās tiek nozaudētas apsekojot objektu, aizmirsts atdot u.c.) Izmantojot mobilās piekļuves kontroli, ir praktiski ikvienam teritorijas apmeklētājam ir iespējams izsniegt mobilo piekļuves dokumentu, kura derīguma termiņš beidzas automātiski un piešķir piekļuvi tikai noteiktām vietām objektā.

Visbeidzot, mobilie piekļuves dati novērš ilgstošu cilvēkresursu problēmu būvlaukumos, kā arī citu darbinieku “piesegšanu”. Tā ir prakse, kad viens darbinieks reģistrē citu darbinieku, izmantojot koplietojamu karti vai PIN kodu. Tādā veidā. Darbinieki daudz retāk nodod savus dārgos viedtālruņus draugiem, tādā veidā ir iespēja izvairīties no tā, ka ar viltu tiek reģistrēts darbinieks darba vietā.

Neatkarīgi no tā, vai vadāt biroju, pārvaldāt daudzdzīvokļu ēku kompleksu vai uzraugāt būvlaukumu, izvēloties piekļuves kontroles sistēmu, ir rūpīgi jāizvērtē jūsu vajadzības un mūsu pieejamie risinājumi.

Sazinies ar Jāni par mobilo piekļuves risinājumu :

Jānis Rutkovskis

Mob +371 26186860
janis.rutkovskis@hansab.lv

Atpakaļ