No idejas līdz gatavam produktam - Icebreakers ’19

Hansab aktīvi iesaistās aukstskolu projektā  "Inovāciju granti studentiem".

Vienu  no labākajiem rezultātiem iepriekšējā „Demola Latvia” sezonā uzrādīja Rīgas Tehniskās universitātes Elektronikas un telekomunikāciju fakultātes 3. kursa students Kārlis Reinis Ulmanis, kurš  šobrīd  strādā HAnsab Sia, lai risinājumu reāli ieviestu dzīvē.

Īstenot no nulles
Uz jautājumu, kādi ir ieguvumi un zaudējumi no šī projekta, RTU Elektronikas un telekomunikāciju fakultātes trešā kursa students Kārlis Ulmanis atbild: «Viens no plusiem ir tāds, ka ir iespēja sadarboties ne tikai ar dažādiem uzņēmumiem, bet arī
ar studentiem no dažādām fakultātēm. Tiek nodrošinātas apmācības, kā no idejas tikt līdz produktam, kuru var pārdot. Nereti inženieriem pats trakākais ir tas, ka viņi par savu izstrādāto ierīci zina visu, taču izskaidrot kādam citam, kurš par to neko nezina, ir grūtāk. Tāpēc ir būtiski mācēt cilvēkiem izstāstīt vienkāršiem, saprotamiem vārdiem.»

K. Ulmanis dalās, ka par iespēju uzzinājis, kad augstskolas e-pastā ir pienākusi informatīva vēstule par iespēju iesaistīties projektā un kopīgi ar kādu uzņēmumu izstrādāt jaunu inovatīvu produktu. Izpētot sadarbībai piedāvāto uzņēmumu sarakstu,
K. Ulmanis secinājis, ka vienīgais uzņēmums, kas atbilst viņa specialitātei un iecerei, ir Hansab Sia piedāvājot izstrādi dažāda veida tehnoloģiskajiem risinājumiem, tai skaitā tehniskos risinājumus autostāvlaukumiem, ar ko ir saistīta arī K. Ulmaņa izstrādātā inovācija – brīvo vietu skaitītājs autostāvlaukumos.

Runājot par pašu ieceri, K.Ulmanis atzīmē, ka viena no uzņēmuma prasībām bija, lai izstrādātās inovācijas pašizmaksas būtu pēc iespējas zemākas, lai to varētu iegādāties ne tikai lielo, bet arī mazo stāvlaukumu īpašnieki, kuru pelņa nav liela. «Ideju
apmaiņas ceļā esam nonākuši pie šāda veida risinājuma,» stāsta Kārlis un norādauz sistēmas prototipu. Pats ierīces darbības princips ir ļoti vienkāršs – mašīnai pārbraucot pāri stāvlaukuma robežai, zemē iebūvētie sensori dod signālu vadības pultij, kas ar lampiņām dod zināt stāvlaukuma izmantotājiem, vai tajā ir brīvas vietas. Līdzīgi risinājumi jau attiecas uz iebraukšanas maksu stāvlaukumā, piemēram, ir stāvlaukumi, kuros tiek izmantoti pazemes sensori, kas dod ziņu stāvlaukuma darbiniekiem, ka ir iebraucis jauns klients. Plānots, ka piedāvātās inovācijas izstrādes izmaksas varētu būt aptuveni 1000-2000 eiro. «Vēl ir jāaprēķina reālās ražošanas izmaksas,» norāda Kārlis un piebilst, ka iekārtas izstrādes procesu plāno pabeigt šomēnes.

#Facebook
 

Atpakaļ