Sven-Olof Husmark: Nākotnes veikaliem ir jāiedvesmo un jāpiešķir papildus vērtība

Šī gada aprīļa beigās, Igaunijā norisinājās Hansab klientu seminārs ar nosaukumu  “Kā uzlabot klientu pieredzi”. Seminārs norisinājās Tallinas vēsturiskajā viduslaiku pulvertornī, kas radīja īpašu pasākuma atmosfēru. Semināru apmeklēja vairāk kā 60 klientu, kas klausījās mazumtirdzniecības un klientu plūsmas klientu apkalpošanas ekspertos.  Seminārā piedalījās arī Qmatic viceprezidents Sven-Olof Husmark, kurš iepazīstināja ar nākotnes mazumtirdzniecības tendencēm un iespējām.

“Mūsdienās klients vēlas ātrāku un vairāk personalizētu pakalpojumu pieejamību. Pateicoties ātriem un personalizētiem pakalpojumiem, mazumtirdzniecības veikalu mērķi nākotnē mainīsies ļoti strauji”, stāsta Husmarks. Viņš piebilda, ka tad, kad klienti dodas uz veikalu, viņi vēlas gūt iedvesmu un iedvesmoties, rezultātā tas nebūt nenozīmē, ka klients jūsu veikalā kaut ko arī iegādāsies.

Piemēram, jauna televizora iegāde parasti ir liels un nozīmīgs ieguldījums. Mūsdienu iepirkšanās tendences parāda to, ka visticamāk pirms iegādāsities jaunu televizoru, sākumā apskatīsiet to veikalā, lai gūtu lielāku izpratni par tā funkcijām, izmēriem un citām jums svarīgām detaļām, tomēr pirkumu veiksiet internetveikalā. “Šī iemesla dēļ mūsdienās veikalam ir jābūt, kā demonstrāciju salonam – dinamiskam un personiskam”, komentē Husmarks.

Tomēr iemesls, kāpēc cilvēki turpinās apmeklēt veikalus arī nākotnē, ir vēlme iegādāto preci saņemt tagad un tūlīt.  “Šis ir IKEA darbības princips - nopērkot produktu es nekavējoties varu doties ar to mājās. Savukārt, pasūtot mēbeles internetveikalā, gaidīšanas laiks nereti var sasniegt 3-4 dienas.”

Ar tehnoloģiju palīdzību uzlabot klientu pieredzi.

Husmarks norādīja, ka mazumtirgotājiem ir jāsaprot, ka pakalpojumi un klientu pieredze ir galvenie mazumtirdzniecības komponenti. Kad klients apmeklē veikalu, viņš vēlas saņemt ekspertu konsultācijas un nevainojamu pakalpojumu kvalitāti.

“Iedomājieties, jūs aizejat uz veikalu, vēloties saņemt izcilu apkalpošanas kvalitāti, taču izrādās, ka pārdevējs strādā vien divas nedēļas, tāpēc viņš nespēj nodrošināt tādu apkalpošanas kvalitāti, kādu gaidījāt. Tieši šī iemesla dēļ es uzskatu, ka veikalu vadībai būtu jānodrošina darbinieki ar tehnoloģisko atbalstu, kas varētu palīdzēt pārdevējiem ikdienas darbā, demonstrējot produktu, dodot padomus u.c.”, iesaka Husmarks.

Tehnoloģiskais atbalsts būs noderīgs arī tad, kad veikalā būs vien daži pārdevēji. “Piemēram, klients varētu iepriekš tiešsaistē rezervēt laiku vai vienkārši paņemt rindu vadības sistēmas biļeti. Tāpat iespējams izveidot e-veikala sadaļu, kurā klients patstāvīgi var iepazīties ar produktu un pat pasūtīt to”, sniedza piemērus Husmarks.

Viņš uzskata, ka šodienas mazumtirgotāji neiedvesmo klientus pietiekami, jo tiem vienkārši trūkst efektīvu instrumentu. “Pārdevējam jānodrošina tāds klientu serviss, kas klientam liks iegādāties preci nekavējoties, nevis, aizejot mājās internetveikalā.”

Atpakaļ